کد خبر: ۴۵۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
اگر در حال گرفتن یک رژیم غذایی هستید، یا برای حفظ وزن خود تلاش می کنید، توزین روزانه ممکن است به شما کمک کند. یک مطالعه در مجله پزشکی نیوانگلند، 314 زن که اخیرا وزن خود را کاهش داده بودند، مورد بررسی قرار داد.
1-  وزن خود را ثابت نگه دارید.

به گزارش نامه نیوز ، اگر در حال گرفتن یک رژیم غذایی هستید، یا برای حفظ وزن خود تلاش می کنید، توزین روزانه ممکن است به شما کمک کند. یک مطالعه در مجله پزشکی نیوانگلند، 314 زن که اخیرا وزن خود را کاهش داده بودند، مورد بررسی قرار داد. 45 درصد از زنانی که روزانه خود را وزن می کردند و حمایت آنلاین داشتند، کاهش وزن خود را برای بیش از 18 ماه حفظ کردند؛ در حالی که فقط 28 درصد از زنانی که به طور روزانه خود را وزن نکرده یا هیچ نوع حمایتی نداشتند، توانستند همین میزان را حفظ کنند. اگر فکر می کنید که دوباره دچار اضافه وزن شده اید، رژیم غذایی و برنامه های ورزشی خود را بازنگری کرده و تغییرات لازم را انجام دهید.

2-  سلامت دهان و دندان مناسب را پیگیری کنید.

بیماری لثه و تورم آن با بسیاری از مشکلات بهداشتی ارتباط دارد، از جمله آنها می توان به افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت، سرطان پانکراس و عوارض حاملگی اشاره کرد.

کاهش دادن خطر بیماری لثه و عوارض آن آسان است: دندان هایتان را دو بار در روز به مدت دو دقیقه کامل مسواک کنید، روزانه دندان ها را با نخ دندان تمیز کرده و حداقل دو بار در سال دندانپزشک خود را ببینید.

3-  به طور روزانه کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بله، حتی در زمستان، و در روزهای ابری، بارانی یا برفی. دکتر Doris Day و نویسنده کتاب "لیفتینگ چهره را فراموش کن"می گوید که برف می تواند تا 80 درصد از اشعه های خورشیدی را منعکس کند و اشعه های UV از طریق ابرها هم می تابند.

شما باید کرم ضد آفتاب را در روزهایی که در داخل خانه یا در ماشین نیز می گذرانید، استفاده کنید، زیرا اشعه UVA می تواند از درون شیشه نیز نفوذ کند. استفاده از کرم ضد آفتاب باعث جلوگیری از سرطان پوست و کاهش علائم پیری می شود.

4-  ماهی بیشتری بخورید.

اسیدهای چرب امگا 3، که اغلب در ماهی های آب سرد مانند ماهی قزل آلا و ماهی خاویاری و همچنین گردوها یافت می شود، به کاهش بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی و پیشگیری از زوال عقل کمک می کنند. استفاده یک تا دو بار در هفته، مزایای آن را فراهم می کند. ماهی یا آجیل را دوست ندارید؟ شما همچنین می توانید روزانه امگا 3 را به عنوان مکمل مصرف کنید.

5-  ورزش روزمره داشته باشید.

برای انجام توصیه پزشک عمومی خود، به منظور 30 دقیقه فعالیت بدنی در روز، آن را به زمان های کوچکتر تقسیم کرده و در طی روز دربین کارهای خود انجام دهید.

برخی از روش های آسان برای انجام این کار عبارتند از:

ماشین خود را دور از درب ورودی پارک کنید، اگر امکان آن وجود دارد، از پله ها استفاده کنید، یا قدم زدن در محل کار برای صحبت با همکاران به جای پست الکترونیکی و یا پیامک زدن. نشان داده شده است ورزش منظم برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سرطان، و همچنین کنترل اضطراب و کاهش وزن موثر است.

6-  قرار ملاقات با دکتر بگذارید.

به طور منظم، دکتر و دندانپزشک خود را برای آزمایش های غربالگری مناسب برای سن، جنس و عوامل خطر ژنتیکی خود ببینید. بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، دیابت و بسیاری از سرطان ها، از جمله سرطان کولون، سرطان پوست و سرطان سینه، در صورتی که در مراحل ابتدایی تشخیص داده شوند قابل درمان یا حتی بهبود هستند.

در حالی که آزمایشاتی مانند ماموگرام یا کولونوسکوپی خوشایند نیستند، اما ممکن است زندگی شما را نجات دهند.

7-  یک دفترچه یادداشت غذایی تهیه کنید.

هنگامی که شما در حال گرفتن یک رژیم غذایی برای از دست دادن وزن خود هستید، حفظ و نگهداری یک دفترچه یادداشت غذایی، یک راه ساده برای اطمینان از موفقیت بیشتر است.

یک مطالعه اخیر که توسط Kaiser Permanente حمایت شد، دریافتند که از میان 1700 شرکت کننده که به دنبال یک رژیم غذایی برای کاهش کلسترول به مدت شش ماه بودند، کسانی که به طور روزانه، از دفتر خاطرات مواد غذایی استفاده می کردند، بیش از دو برابر بیشتر از افرادی که نوشته های مفصلی نداشته و جزئیات را ذکر نمی کردند، کاهش وزن داشتند. به یاد داشته باشید که یک گاز کیک هم شمارش می شود، حتی اگر یک قطعه کامل نباشد!

8-  میوه ها و سبزیجات را بشویید.

شستشوی میوه ها و سبزیجات خود، قبل از خوردن آنها، گام مهمی در جهت کاهش باکتری ها و باقی مانده های شیمیایی است. حتی اگر شما قصد داشته باشید که پوست آنها را گرفته و یا آن را خرد کنید، محصول را شستشو دهید، بنابراین مطمئن می شوید که چاقو هیچ ماده مضری را به میوه یا سبزی شما انتقال نمی دهد

منبع : الو دکتر
نام:
ایمیل:
* نظر:
چندرسانه‌ای
وبگردی

تور لحظه آخری

ببینید
بشنوید
پیشنهاد ویژه
آخرین اخبار