کد خبر: ۴۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
اسفند ماه فصل خانه تکانی و به دنبال آن فصل کمردرد های مختلف است. اگر شما هم دچار کمردرد شده اید، پیشنهاد می کنیم با 3 حرکت ساده کمردردتان را درمان کنید.
به گزارش نامه نیوز ، بسیاری از ما در طول زندگی دچار کمردرد شده‌ایم؛ علت بیشتر این دردها هم از نوع مکانیکی است یعنی با انجام فعالیت‌های نامناسب مانند بلند کردن نادرست اجسام سنگین، ایستادن‌های طولانی مدت، نشستن‌های طولانی مدت و غیراصولی پشت میز کار و کار با رایانه، گودی کمر بیش از حد، قوز پشت و حرکات ناگهانی مانند افتادن، ایجاد می‌شود و در نهایت به اسپاسم عضلانی می انجامد. زهرا محققی، پزشکیار ورزشی، با بیان این که از میزان این دردها با استراحت کاسته می‌شود، تصریح می کند: استراحت و انجام حرکت‌های ساده ورزشی نه تنها در بهبود دردهای ناحیه کمر مؤثر است بلکه از آسیب‌های بعدی در این منطقه هم جلوگیری می‌کند. دیسک‌های بین مهره‌ها مانند واشر عمل می‌کند و جلوی ضربه‌ها را می‌گیرد. فشار بیش از تحمل آن ها موجب
له شدگی و پارگی دیسک‌ها می‌شود و به اعصاب ستون فقرات نیز فشار وارد می‌کند که در پی آن تنگی کانال نخاع ایجاد می شود. سه  تمرین مناسب برای درمان دردهای ناحیه کمر پیشنهاد می شود که در ادامه مطلب به اختصار آن ها را توضیح می‌دهیم:
 
حرکت شماره 1 برای درمان کمردرد
 
کمردرد

 

ابتدا به پشت بخوابید و هر دو پا را از ناحیه زانو خم کنید، اگر گردن درد دارید یک بالش نازک زیر سرتان قرار دهید، مهره‌های کمر را به زمین فشار دهید و همزمان عضله شکم را به سمت داخل بکشید و چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید؛ این تمرین را 10 بار تکرار کنید، هر بار کمی استراحت کنید و دوباره انجام دهید؛ با انجام این تمرین دردهای کمر کم کم بهبود پیدا می‌کند، اگر گودی کمر دارید و از تنگی کانال نخاع رنج می‌برید، حتماً این تمرین را مرتب انجام دهید.

حرکت شماره 2 برای درمان کمردرد

کمردرد


 

به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید، یک پا را صاف کنید و خیلی آرام با زانوی صاف پا را بالا بیاورید تا حدی که به کمر فشار نیاورد و بعد پا را پایین آورید، پنج بار پشت سر هم این کار را تکرار کنید، سپس با پای دیگر تمرین را انجام دهید.
 
حرکت شماره 3 برای درمان کمردرد

کمردرد


به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید، یکی از پاها را با زانوی خم به داخل شکم بیاورید و مهره‌های کمر را به زمین فشار دهید به مدت پنج ثانیه در همین حالت ثابت بمانید. سپس پا را برگردانید و همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید؛ این تمرین را پنج مرتبه با هر پا انجام دهید. حرکت یاد شده نه تنها برای درمان کمردرد مناسب است بلکه در رفع گودی کمر و یبوست هم مؤثر است.

 

منبع: سیمرغ

نام:
ایمیل:
* نظر:
چندرسانه‌ای
پربازدید های ورزشی
ببینید
بشنوید
فیلم
آخرین اخبار