کد خبر: ۴۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
از این به بعد پس از ورزش شیر کاکائو بخورید در ادامه مطلب بخوانید
شیرکاکائو پس از ورزش

شیرکاکائو ترکیب خوشمزه ای از شیر و پودر کاکائو می باشد که سرشار از پروتئین است.اما نکته مهمی که می توئان به آن اشاره کرد خاصیت شیر کاکائو برای زمانی است که ورزش کرده اید

 افزایش انرژی

هر وعده شیر کاکائو شامل ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات می‌شود که در مقایسه با مقدار کربوهیدرات در نوشیدنی‌های انرژی‌زا قابل مقایسه است.

مصرف کربوهیدرات بعد از هر تمرین ورزشی ذخیره انرژی را از نو می‌سازد، بنابراین نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش از تحلیل رفتن بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این کربوهیدرات موجود در شکلات، ماهیچه‌ها را نیز از نو ساخته و از فواید پروتئین محلول در شیر نیز بهره مند می‌شوید.

افزایش ذخیره الکترولیت


شاید با شنیدن اسم «الکترولیت» یاد موز و نوشیدنی‌های انرژی‌زا بیفتید. این نوشیدنی‌ها آب مورد نیاز بدن را هنگام ورزش تامین و از دهیدراته شدن بدن جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر می‌دانید که موز هم یک منبع سرشار از پتاسیم است. پتاسیم از درد عضلات و ضعف و بی‌‌‌حالی کم می‌کند. آنچه لازم است بدانید این است که شیر کاکائو حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز است و مقدار کلی الکترولیت آن از یک نوشیدنی انرژی‌زا بیشتر است. این بار به‌جای نوشیدن آن نوشیدنی‌های سبز با طعم لیموترش، یک مخلوط شیر کاکائو و موز درست کنید و بعد از یک ورزش حسابی میل کنید. نه‌تنها بدنتان بلکه غدد چشایی‌تان هم از شما متشکر خواهند بود.

تامین کلیسم مورد نیاز

علاوه بر ویتامین D، شیر کاکائو حاوی یک سوم کلسیم مورد نیاز روزانه شما است. مصرف کلسیم برای رشد استخوان‌ها در کودکان و نوجوانان و همین طور ورزشکارانی که بدنشان به‌طور مداوم در معرض تمرینات سخت قرار دارد از اهیمت بالایی برخوردار است. مصرف زیاد کلسیم ممکن است روی فشار خون تاثیر مثبت و فواید بلندمدت و کوتاه‌مدت داشته باشد. وجود کلسیم به ماهیچه‌ها اجازه می‌دهد که بیشترین بازدهی را داشته باشند.

تامین پروتئین مورد نیاز


کارشناسان ورزش و تغذیه مصرف ۱۳ تا ۲۵ گرم پروتئین را بعد از ورزش توصیه می‌کنند، این در حالی است که یک فنجان شیر کاکائو حاوی ۸ تا ۱۱ گرم پروتئین است. لذت چشیدن طعم نوستالژیک شیر کاکائو در کودکی را با یک لیوان شیر کاکائو دوباره تجربه کنید. خواهید دید که بعد از انجام ورزش و در طول روز پروتئین عضلاتی را که در طی ورزش آسیب دیده‌اند ترمیم می‌کند.شیر کاکائو حاوی دو نوع پروتئین است؛ یک نوع پروتئین که سریع عمل می‌کند و نوعی دیگر که تا روز بعد کم‌کم آزاد می‌شود. نوشیدن شیر کاکائو بعد از ورزش، زمان لازم برای ترمیم عضلات را کوتاه‌تر کرده و کمک به تقویت قوای بدنی و استقامت می‌کند.

احیای ذخیره ویتامین D بدن

شاید باورتان نشود، اما یک فنجان شیر کاکائو حاوی یک سوم نیاز روزانه بدن شما به ویتامین D. است. ویتامین D. استخوان‌ها و دندان‌های شما را تقویت می‌کند و شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌دارد. افزایش طبیعی و سالم ویتامین D. در افراد می‌تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و قلبی‌وعروقی، به‌ویژه در کودکان شود. مصرف روزانه ویتامین D. خطر بروز دیابت نوع یک، سفت‌شدن بافت‌ها و برخی از انواع سرطان جلوگیری می‌کند. چنانچه ویتامین D. به‌طور منظم مصرف شود فواید طولانی مدت خواهد داشت و بدون شک یکی از بهترین و مطمئن‌ترین منابع دریافت ویتامین D. همان چند لیوان شیر کاکائو است.

منبع : آرمان
برچسب ها: ورزش ، شیرکاکائو ، سلامتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
چندرسانه‌ای
ببینید
بشنوید
پیشنهاد ویژه
آخرین اخبار