کد خبر: ۴۹۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
یافته ها نشان می دهد مصرف دو عدد گردو در روز (یا ۳ قاشق چایخوری پودر گردو) ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ را تا ۴۷ درصد کاهش می دهد.
به گزارش نامه نیوز ، محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی بیش از ۳۴ هزار نفر دریافتند مصرف گردو (سرشار از آنتی اکسیدان) موجب می شود ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ در افراد به نصف کاهش یابد.

«لنور عرب»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «رابطه قوی بین مصرف گردو و کاهش ابتلا به دیابت نوع۲ نشان می دهد که باید گردو را در رژیم غذایی گنجاند. مطالعات دیگر نشان داده اند که گردو برای عملکرد شناختی و سلامت قلب هم مفید است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق از ۳۴,۱۲۱ شرکت کننده در رده سنی ۱۸ تا ۸۵ سال در مورد نوع رژیم غذایی شان، ابتلا به دیابت یا مصرف داروی دیابت پرسش کردند.

محققان مشاهده کردند شرکت کنندگانی که گردو مصرف می کردند در مقایسه با شرکت کنندگانی که مغزیجات آجیلی مصرف نمی کردند، با کاهش ریسک دیابت نوع۲ روبرو بودند.

گردو منبع غنی چربی های پلی اشباع نشده توصیه شده (۱۳ گرم در هر اونس) است و تنها مغزی است که حاوی مقادیر قابل توجه اسید آلفا لینولنیک (ALA)، اسیدچرب امگا۳ گیاهی، است. گردو همچنین حاوی پروتئین (۴ گرم در هر اونس) و فیبر (۲ گرم در هر اونس) است.

مطالعات قبلی نشان داده اند مصرف نصف فنجان گردو در روز با افزایش میزان باکتری های پروبیوتیک روده از دستگاه گوارشی محافظت کرده و ریسک بیماری های قلبی و مغزی و همچنین سرطان را کاهش می دهد.
برچسب ها: گردو ، گردو ، گردو
نام:
ایمیل:
* نظر:
چندرسانه‌ای
ببینید
بشنوید
پیشنهاد ویژه
آخرین اخبار