کد خبر: ۵۰۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
برای اینکه بتوانید چربی های اضافی بدن خود را بسوزانید و لاغر شوید باید اصول غذا خوردن را یاد بگیرید در این مطلب با آداب غذا خوردن برای کاهش وزن بیشتر آشنا می شوید.
به گزارش نامه نیوز، لاغری و داشتن تناسب اندام یکی از خواسته های دنیای مدرن است چرا که با ماشینی شدن زندگی ها وزن افراد روز به روز دارد بیشتر می شود . بنابراین یکی از بهترین روشها برای لاغری رعایت رژیم غذایی و نحوه غذا خوردن می باشد . برای لاغر شدن اینگونه غذا بخورید .
 براساس این گزارش، وقتی که افراد می‌توانند صدای جویدن و خوردن غذا را بیشتر بشنوند، کمتر غذا می‌خورند. بنابراین اگر می‌خواهید میزان غذا خوردن را کاهش دهید، ایده خوبی است که از غذاهای پر سروصدا مانند هویج و خیار در کنار بشقاب غذایی خود استفاده کنید!
 محققان می‌گویند که صدا معمولا به‌عنوان عاملی شناخته می‌شود که حساسیت نسبت به غذا را از بین می‌برد، اما اگر مردم روی صداهای تمرکز کنند که از غذا خوردن خودشان نشأت می‌گیرد، میزان مصرف غذایی‌شان کاهش پیدا می‌کند.
 وقتی که صدای غذا خوردن طبیعی، تحت تاثیر صدای تلویزیون قرار می‌گیرد و خنثی می‌شود، وضع فرق می‌کند. در این حالت، صدای تلویزیون باعث می‌شود که حساسیت فرد نسبت به غذا خوردن ضعیف شود و درنهایت بیشتر از حد طبیعی غذا بخورد. بنابراین سروصدا، کاکرد دوگانه‌ای دارد و می‌تواند باعث افزایش مصرف غذایی یا کاهش آن شود. شاید تاثیر سروصدای غذا خوردن زیاد مشهود نباشد، اما وقتی نقش آن را در طول یک هفته، یک ماه و یک سال در نظر بگیرید، می‌توانید ببینید که تا چد حد موثر است.

 ۱- به محض بیدار شدن از خواب، حتما صبحانه ای مغذی و پرانرژی میل کنید.
 این تایم، یکی از مهمترین زمانهای غذا خوردن محسوب می شود.بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که با حذف صبحانه و صرفا ورزش کردن در تایم صبح می توانند کالری بیشتری را سوزانده و کاهش وزن خوبی داشته باشند.در مقالات مه شو، بارها به این نکته تاکید شده که حذف صبحانه، نه تنها در کاهش وزن، موثر نیست، بلکه موجب گرسنگی و افت شدید انرژی، بخصوص هنگام ورزش شده و بدن به ناچار، مجبور به پرخوری بیشتر و ریزه خواری در طی روز خواهد شد و این کار بدترین اتفاقی است که می تواند برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، رخ دهد.
 در ضمن، با خوردن صبحانه ای کامل و مغذی، علاوه بر کسب انرژی لازم برای فعالیت های روزانه، متابولیسم بجا و منظمی را هم استارت خواهید زد که همین شروع خوب، موجب سوخت و ساز بهتر و در نتیجه، کاهش وزنی مطلوب خواهد شد.
 صبحانه خود را با نان کامل، تخم مرغ و مواد غذایی سالمی از این قبیل آغازکنید. صبحانه کامل، برای ساعتها شما را سیر نگه داشته و مانع از ریزه خواری در طی روز می شود.
 فراموش نکنید که شروع سالم یک روز، انرژی و شادابی کل روز را تضمین خواهد کرد.


 ۲- در طی روز، وعده های غذایی بیشتر اما کم حجم داشته باشید
 وقتی ۳ وعده سنگین را در طی روز مصرف میکنید، در فواصل هضم غذا، دچار افت انرژی خواهید شد و مسلما در چنین شرایطی، میل به خوردن غذای بیشتر دارید تا این افت را جبران کنید.
 اما برنامه ریزی برای وعده های بیشتر و با حجم کمتر، این شانس را به شما می دهد که مانع از این پرخوری شده و علاوه بر اینکه انرژی شما به طور مداوم حفظ می شود، کمک می کند تا کاهش وزن سالم و مطمئنی را تجربه کنید.
 

۳-بعد از ظهر، کربوهیدرات مصرف کنید.
 تعجب نکنید! طبق آخرین تحقیقات، محققان به این نتیجه رسیدند که بدن پس از سپری کردن یک روز پر تلاش، نیاز به ریکاوری و سوخت گیری دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای تامین این سوخت، کربوهیدرت ها هستند.این مواد، انرژی لازم را برای روز بعد ذخیره کرده و بدن را کاملا آماده و مهیا می سازند.
 در خوردن کربوهیدرات ها، افراط نکنید.به اندازه نیاز بدن، سبک، اما مغذی غذا بخورید و به این ترتیب ،بدنی سالم و پرانرژی داشته باشید.


 ۴- دیر وقت غذا نخورید
 در این مقاله، در خصوص بهترین و بدترین زمانهای غذا خوردن صحبت می کنیم. اگر می خواهید بدترین زمان غذا خوردن را بشناسید، بهتر است بدانید که هیچ زمانی بدتر از آخر شب نیست!
 غذا خوردن آخر شب و هنگام خواب، تمام کار شما را خراب می کند. شما کل روز تلاش می کنید تا مواد مغذی و سالمی را به بدن برسانید، اما گرسنگی شب و هوس خوردن یک وعده آخر شب، همه برنامه رژیم شما را بر هم خواهد زد.
 میل به گرسنگی را با خوردن مواد غذایی مثل هویج، انواع توت ها و از این قبیل فرونشانید، چرا که این مواد غذایی بسیار کم کالری بوده و در عین حال کمک می کنند تا میل به خوردن در شما بر طرف گردد.


 ۵- زیاد نگران نباشید
 بهتر است در مورد انواع مواد غذایی و زمان خوردن آنها در طی روز زیاد نگران نباشید. در عوض بیشتر بر سالم و مغذی بودن آن متمرکز شوید.
 چنانچه میزان مناسبی غذا را با توجه به نیازهای بدن خود مصرف می کنید، بنابراین جای نگرانی نیست. سعی کنید نیازهای بدن را با توجه به میزان فعالیت بدنی خود در طی روز شناسایی کرده ، به اندازه و در ساعات مختلف روز غذا بخورید و فقط وعده آخر شب را فراموش کنید.


منبع: پندار آنلاین
  

نام:
ایمیل:
* نظر:
چندرسانه‌ای
ببینید
بشنوید
پیشنهاد ویژه
آخرین اخبار